Przejdź do głównej zawartości

Ratatouille / Ratatuj



Pierwszy raz jadłam i pierwszy raz robiłam. Muszę tu dodać niezmiernie ważną rzecz...
Do zrobienia tego dania użyłam również po raz pierwszy świadomie i dobrowolnie kupioną przeze mnie praskę do czosnku, z której zamierzam stale już korzystać. 




Ci, którzy czytali moje wpisy od początku, wiedzą że to jest bardzo duży przełom.
Hit właściwie, bo jeszcze do niedawna w ogóle nie uznawałam czosnku w swojej kuchni. Nie jadałam i nie mogłam znieść zapachu. Taka nietolerancja od wczesnego dzieciństwa.
Nastąpił jednak jakiś przełom i stopniowo się oswajałam z moim odwiecznym wrogiem.
Dziś... Cóż, jestem w stanie zjeść go ze smakiem w gotowanych potrawach i nawet wcale nie przeszkadzał mi "smród" smażonego czosnku 😃.
Surowego jeszcze nie przyjmę ale patrząc na postępy, kto wie...

Musiałam się tym pochwalić bo jest to dziś prawdziwym hitem 😜


Składniki:

3 bakłażany

3 cukinie

2 cebule

6 pomidorów

3 różnokolorowe papryki

3 ząbki czosnku

olej

3 ząbki czosnku

oliwa z oliwek - odrobinę

zioła prowansalskie

tymianek

papryka słodka mielona

papryka ostra mielona

chilli peperoncini

pieprz i sól

przecier pomidorowy (opcjonalnie)


Wykonanie:

Bakłażan pokroić w grube plastry, posypać solą i odstawić na ok. 15 min.

Bakłażany, cukinię, pomidory (pomidory sparzyć, obrać ze skórki i wyciąć twarde części gniazd nasiennych) i paprykę pokroić w dużą kostkę. Cebulę pokroić w kostkę. Czosnek drobno posiekać lub przecisnąć przez praskę.

Na patelni rozgrzać odrobinę oleju, wrzucić bakłażany i zrumienić na dużym ogniu, po czym wrzucić do głębszego garnka. Tą czynność powtarzamy z każdym kolejnym warzywem jednak pomidory dodajemy na samym końcu jak już reszta warzyw dobrze się poddusi. Cebulę można zrumienić razem z czosnkiem.

Doprawić do smaku podanymi wyżej przyprawami i odrobiną oleju z oliwek. Dodać przecieru pomidorowego i dusić jeszcze przez chwilę.

Doskonale smakuje z ryżem, z makaronem, na chlebku ale i bardzo dobry jest sam w sobie bez żadnych dodatków.


Smacznego!!!

Lubisz takie dania? 
Podoba Ci się ten przepis? Udostępnij na Fejsbuku poniżej, polub lub / i pozostaw komentarz. Dziękuję 😊

Z przepisu http://poradnikkulinarny.blogspot.com/2015/01/ratatouille-warzywa-kruche-i-zdrowe.html


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zupa dyniowa

Bardzo prosta zupa o jakże wykwintnym smaku. Coś niesamowitego. Po prostu niebo w gębie, prawdziwe ukojenie podniebienia. Polecam! Gotujcie i smakujcie 😋. W sam raz na jesienne ponure dni. 

Królewski chleb Jagiełły

Autorem oryginalnego przepisu jest właściciel iście  królewskiej kuchni , słynącej z niezwykłej aury  i bogato zróżnicowanego jadła, które tworzy pozytywnie ożywiony  Dwór   Jagiełły.    Wypieczony tym razem w moim własnym piekarniku, ten niezwykle wonny rarytas ma tylko jedną jedyną wadę. Królewski chleb Jagiełły ma tak fenomenalny smak, że można go jeść bez żadnych dodatków, nawet bez masła. Wprost jak ciasto tylko w wersji słonej 😍 

Zespół Sudecka

Zespół Sudecka - czym jest?  Leczenie domowe Zespół Sudecka - czym jest? W kwietniu tego roku miałam artroskopową rekonstrukcję więzadła w nadgarstku i wszystko miało być już dobrze... Niestety zamiast tego, stan mojej ręki zaczął się pogarszać. Ból zamiast maleć, niemiłosiernie narastał. Jakiś czas później stwierdzono u mnie Zespół Sudecka. Tak więc od kwietnia żyję sobie między domem, szpitalami i rehabilitacjami, w permanentnym bólu, nieustannie zażywając ogromną ilość różnorodnych prochów, głównie przeciewubólowych.  Nie o horrorze jednak chciałam pisać a o nadziei i leczeniu domowymi sposobami. Na temat Zespołu Sudecka jest wiele informacji w internecie, jednak jak się okazuje niewiele wiadomo na temat przyczyn i leczenia tej choroby. Poniżej podaję linki stron, które najbardziej mnie zainteresowały. *  https://www.doz.pl/czytelnia/a15803-Zespol_Sudecka__na_czym_polega_zespol_algodystroficzny_Przyczyny_objawy_leczenie_odruchowej_dystrofii_wspolczulnej *  https://www.mp.pl/pacjent/