Przejdź do głównej zawartości

Omlet serowy


Z okazji Dnia Rewolucji Żywności Jamiego Olivera / Jamie's Food Revolution




zrobiłam swoją wersję omleta serowego z propozycji przepisów J. Olivera na pożywne dania ;)


Składniki:

ser żółty (np. Włoszczowski)
3 jaja
szczypta kardamonu
szczypta słodkiej papryki
oregano ok. płaskiej łyżeczki
świeżo rozdrobniony pieprz czarny i sól himalajska do smaku
oliwa z oliwek


Wykonanie:

Ser zetrzeć na tarce lub jeśli ktoś ma w plasterkach - drobno pokroić.
Ja użyłam sera Włoszczowskiego. Akurat miałam go w lodówce. Intensywny ostrzejszy smak. Krajowy wyrób. 


Do miseczki rozbić 3 jaja, dodać przyprawy i mocno roztrzepać widelcem.
Na patelnię o nieprzywierającej powierzchni wlać odrobinę oliwy i rozgrzać na małym ogniu.

Wlać przygotowane jaja na patelnie i w trakcie podsmażania lekko rozgrzebywać po całej powierzchni. Gdy mikstura zacznie się ścinać ale na wierzchu nadal będzie surowe jajko, wyłożyć ser na połowie powierzchni a drugą zawinąć omlet tak aby powstał półksiężyc.

Poczekać chwilkę aż się dobrze wysmaży w środku i obrócić na drugą stronę smażąc jeszcze przez chwilę.

Aby omlet bardziej napęczniał, można włożyć go na chwileczkę pod grila (na patelni lub talerzu)

Ja na wierzch dodałam jeszcze smiażdżony pieprz czerwony ale przyznam, że był zbędny ;)  



Smacznego!!!












Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zupa dyniowa

Bardzo prosta zupa o jakże wykwintnym smaku. Coś niesamowitego. Po prostu niebo w gębie, prawdziwe ukojenie podniebienia. Polecam! Gotujcie i smakujcie 😋. W sam raz na jesienne ponure dni. 

Królewski chleb Jagiełły

Autorem oryginalnego przepisu jest właściciel iście  królewskiej kuchni , słynącej z niezwykłej aury  i bogato zróżnicowanego jadła, które tworzy pozytywnie ożywiony  Dwór   Jagiełły.    Wypieczony tym razem w moim własnym piekarniku, ten niezwykle wonny rarytas ma tylko jedną jedyną wadę. Królewski chleb Jagiełły ma tak fenomenalny smak, że można go jeść bez żadnych dodatków, nawet bez masła. Wprost jak ciasto tylko w wersji słonej 😍 

Zespół Sudecka

Zespół Sudecka - czym jest?  Leczenie domowe Zespół Sudecka - czym jest? W kwietniu tego roku miałam artroskopową rekonstrukcję więzadła w nadgarstku i wszystko miało być już dobrze... Niestety zamiast tego, stan mojej ręki zaczął się pogarszać. Ból zamiast maleć, niemiłosiernie narastał. Jakiś czas później stwierdzono u mnie Zespół Sudecka. Tak więc od kwietnia żyję sobie między domem, szpitalami i rehabilitacjami, w permanentnym bólu, nieustannie zażywając ogromną ilość różnorodnych prochów, głównie przeciewubólowych.  Nie o horrorze jednak chciałam pisać a o nadziei i leczeniu domowymi sposobami. Na temat Zespołu Sudecka jest wiele informacji w internecie, jednak jak się okazuje niewiele wiadomo na temat przyczyn i leczenia tej choroby. Poniżej podaję linki stron, które najbardziej mnie zainteresowały. *  https://www.doz.pl/czytelnia/a15803-Zespol_Sudecka__na_czym_polega_zespol_algodystroficzny_Przyczyny_objawy_leczenie_odruchowej_dystrofii_wspolczulnej *  https://www.mp.pl/pacjent/